KONU: VERİ SORUMLUSUNA BAŞVURU VE
KURULA ŞİKÂYET SÜRELERİNİN HESAPLANMASI
KARAR TARİH        : 24.01.2019
KARAR SAYISI       : 2019/9
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununun (Kanun) “Veri Sorumlusuna Başvuru” başlıklı 13’üncü maddesinin (1) numaralı fıkrasında ilgili kişinin Kanunun uygulanmasına yönelik taleplerini yazılı olarak veya Kişisel Verileri Koruma Kurulunun (Kurul) belirlediği diğer yöntemlerle veri sorumlusuna iletmesi hükme bağlanmıştır. Ayrıca aynı maddenin (2) numaralı fıkrasında da veri sorumlusunun, başvuruda yer alan talepleri talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandırması gerektiği belirtilmiştir.
Öte yandan, Kanunun “Kurula Şikâyet” başlıklı 14’üncü maddesinin (1) numaralı fıkrasında da;
- Başvurunun reddedilmesi,
- Verilen cevabın yetersiz bulunması,
- Süresinde başvuruya cevap verilmemesi,
hâllerinde ilgili kişinin, veri sorumlusunun cevabını öğrendiği tarihten itibaren otuz ve her hâlde başvuru tarihinden itibaren altmış gün içinde Kurula şikâyette bulunabileceği ifade edilmiştir.
Bu kapsamda, Kurula şikâyette bulunulması sürecinde Kanunda yer alan sürelerin yorumlanması bakımından uygulamada farklılıklar olduğu için Kanunun 14’üncü maddesinin (1) numaralı fıkrası uyarınca sürelere şu şekilde bir açıklık getirilmiştir:
Veri sorumlusu tarafından ilgili kişinin başvurusuna dair yanıt;
- Verilirse, ilgili kişi bu yanıtın verildiği günü müteakip 30 gün içinde Kurula şikâyette bulunabilir.
- Verilmezse, ilgili kişi başvurusuna müteakip 60 gün içinde Kurula şikâyette bulunabilir.
- Yasal süresinden sonra verilirse, ilgili kişi başvurusuna müteakip 60 gün içinde Kurula şikâyette bulunabilir.
Kararın tam metni için tıklayınız.

 
         
                     
                     
  
                     
  
                     
  
                    